منابع
الف. فارسی
آذر، عادل؛ زاهدی، شمسالسادات؛ امیرخانی، طیبه. (1389). طراحی مدل پیادهسازی بودجهریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد پویایی سیستم، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 5 (18)، 53-29.
اخباری، مریمالسادات؛ عریضی، حمیدرضا؛ قاسمی، وحید؛ نوری، ابوالقاسم. (1391). رابطه میان پنج شکل تعهد کاری و میل به ماندن و قصد ترک خدمت در میان کارکنان پالایشگاه نفت، روانشناسی، 16 (2)، 192-176.
اسعدی، محمود؛ هادی پیکانی، مهربان؛ رشیدپور، علی. (1396). الگوئی برای اجرای اثربخشی خطمشیهای عمومی در وزارت امور اقتصادی و دارائی (مطالعه موردی: گمرگ جمهوری اسلامی ایران)، مدیریت دولتی، 9 (4)، 614-591.
اسماعیلیکیا،غریبه؛ سبزعلیپور،فرشاد؛ باقری، منظر و امیدی، مهدی.(1400). بررسی اثرات تحولات حسابداری بخش عمومی بر هویتحسابداران بخش عمومی با تمرکز بر نظریه شبکه کنشگران، مطالعات تجربی حسابداری مالی، 72(18): 168-139.
الوانی، سید مهدی؛ غریبی یامچی، حمیده؛ نیکمرام، سحر و احمدی زهرانی، مریم. (1390). تبیین الگوی اثربخش تشویق کارکنان بخش عمومی با رویکرد کل نگرانه به پاداش، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 18(64)، 17-1.
باباجانی، جعفر؛ برزیده، فرخ؛ خنکا، عبدالخالق. (1397). آینده پژوهی حسابداری مدیریت: از منظر علم وفناوری اطلاعات. حسابداری مدیریت، 11 (38)، 138-127.
باباجانی، جعفر؛ اوستا، سهراب. (1394). مطالعه تطبیقی بودجهبندی عملکرد در ایران و کشورهای توسعهیافته (مطالعه موردی کشور کانادا)، حسابداری دولتی، 2 (1)، 16-7.
باباجانی، جعفر و رسولی، مهدی. (1390). شناسایی موانع و مشکلات موجود در استقرار نظام بودجهریزی عملیاتی در دستگاههای اجرایی کشور. پژوهشهای تجربی حسابداری مالی، 1(1):51-33.
باباجانی، جعفر؛ صاحبقرانی، امیر عباس. (1399). فراز و فرود استقرار نظام بودجهریزی عملیاتی در ایران و بررسی تطبیقی کشور هلند، حسابداری و منافع اجتماعی، 10 (1)، 46-24.
باباجانی، جعفر؛ آذر، عادل؛ معیری، مرتضی. (1392). عوامل و محرکهای تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی ایران، مطالعات تجربی حسابداری، 11 (37)، 37-1.
باقری، مسلم؛ تولایی، روحالله. (1389). بررسی تأثیر تعهد سازمانی بر عملکرد سازمانها، دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، 7 (3)، 96-73.
بهادری، مریم؛ طالبنیا، قدرتالله؛ رنجبر، محمدحسین؛ برخورداری احمدی، مهناز. (1399). ارائه مدل بودجهریزی مبتنی بر عملکرد در شرایط عدم قطعیت با رویکرد حل یک طبقهبندی خاص از مسأله برنامهریزی خطی فازی (مطالعه موردی شرکت گاز استان هرمزگان). فصلنامه دانش حسابرسی، 20 (81)، 390-356.
پیفه، احمد؛ زارعی، حمید؛ جعفری جم، حسین. (1395). آیا شاخصهای فرهنگ ملی هافستد بر بودجهبندی بخش عمومی تأثیر گذار است؟. حسابداری دولتی، 3 (1)، 36-21.
پیفه، احمد؛ ریگی، رخسانه؛ زارعی، حمیدوصوفی، فریده. (1398). بررسی اثربخش اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد در دانشگاههای علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان، حسابداری سلامت، 18(1)، 88-70.
پورزمانی، زهرا و صدرمغانی، محسن. (1393). موانع استقرار بودجهریزی عملیاتی در سازمان امور مالیاتی ایران. حسابداری دولتی، 1(1)،30-22.
پورغفار، جواد؛ محمدزاده سالطه، حیدر؛ زینالی، مهدی؛ مهرانی، ساسان. (1401). الگوی بودجهریزی بر مبتنای عملکرد با رویکرد گزارشگری مالی به هنگام در بخش عمومی ایران، حسابداری دولتی، 8 (2)، 36-21.
تولائی، روح الله؛ سلگی، محمد؛ نظری، محمدرضا. (1399). بررسی تطبیقی نظام بودجهریزی بخش عمومی با یودجهریزی بر مبنای عملکرد. فصلنامه پژوهشهای راهبردی بودجه و مالی، 1 (3)، 107-73.
جعفرنیا، زهراو جاهد، حسینعلی. (1394). شناسایی موانع استقرار بودجهریزی مبتنی بر عملکرد در وزارت امور اقتصاد و دارایی، مجله اقتصادی، 3و 4، 40-25.
رضایی، غلامرضا؛ زراعتگری، رامین و تقی زاده، رضا.(1400). بررسی آثار پاسخگویی سازمانهای بخش عمومی در رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و عملکرد آنها، پیشرفتهای حسابداری،13(2)، 155-123.
سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران. (1397). استقرار بودجهریزی مبتنی بر عملکرد در ادارات کل استانی سراسر کشور. دبیرخانه استقرار نظام بودجهریزی مبتنی بر عملکرد استانها.
صدر حقیقی، خسرو وقدرتی،مهدی.(1390).بررسی نقش فرهنگ سازمانی در فرآیند تحول از نظام بودجهریزی سنتی به نظام بودجهریزی عملیاتی در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی.فصلنامه فروغ تدبیر،(18)، 5-2.
صفرزاده بندری، محمدحسین؛ جودکی چگنی. (1400). حسابداری منافع اجتماعی در بخش عمومی، حسابداری و منافع اجتماعی، 11 (2)، 122-103.
طاهریپور کلانتری، حبیبالله؛ دانشفرد، کرمالله؛ رضائی دزکی، فرهاد. (1390). شناسائی عوامل موثر بر استقرار قانون بودجه عملیاتی در سازمانهای دولتی، فصلنامه برنامه و بودجه، 2 (16)، 56-31.
عزیزی، صدیقه و جوکار، حسین. (1401). بررسی سطح کیفی اطلاعات پس از پیادهسازی استانداردها و استقرار حسابداری تعهدی در بخش عمومی بر اساس چرخه تأمین گزارشگری مالی، پیشرفتهای حسابداری، 14(1)، 238-213.
کردستانی، غلامرضا؛ پارسیان، حسین؛ جمشیدی کلانتری، فرشاد. (1395). بودجهریزی بر مبنای عملکرد و پاسخگوئی در بخش عمومی. حسابداری دولتی، 1 (3)، 80- 69.
کردستانی، غلامرضا؛ ایرانشاهی، علیاکبر. (1388). بررسی عوامل مؤثر به بکارگیری حسابداری تعهدی در بخش دولتی، مجله دانش حسابرسی، شماره 35، 21-10.
ملکی، جلال؛ نظریپور، محمد؛ امینی، پیمان. (1393). بررسی رابطه بین حسابداری تعهدی و بودجهریزی مبتنی بر عملکرد، فصلنامه حسابداری سلامت، 4 (10)، 79-59.
مهدوی، غلامحسین؛ ابراهیمی، فهیمه. (1394). رابطه اخلاقیات با تعهدات سازمانی و حرفه ای حسابداران دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی. حسابداری سلامت، 2 (12)، 103-87.
مهرانی، ساسان؛ اکرمی، سید رحمتالله؛ خدابخشی، نجمه؛ جباری، مهرداد. (1397). بازنگری در نقش ذیحسابان در دستگاههای اجرائی در نظام بودجهریزی مبتنی بر عملکرد، حسابداری دولتی، 5 (1)، 20-9.
نمازی، محمد و رجبدری، حسین. (1398). آزمون کاربردی الگوی توسعه پایدار اخلاق حسابداری یا حرفه با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 43(11)، 25-1.
نمازی، محمد؛ رضائی، غلامرضا. (1396). مدلبندی نقش واسطهای سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت، انگیزش وتعهد سازمانی در برنامهریزی راهبردی و ایجاد مازاد بودجهای مدیران خدمات درمانی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 6 (24)، 133-113.
نمازی، محمد؛ کرمشاهی خبیصی، بهنام. (1400). نقش واسطهای فنهای حسابداری مدیریت بر رابطه کنشگران سازمانی وعملکرد مالی شرکتهای تولیدی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 10 (38)، 66-45.
نمازی،محمد؛ ناظمی، امین، نمازی، نویدرضا و مؤذنی، اسماعیل. (1401). توسعه الگوی بودجهریزی عملیاتی و کنترل عملکرد در دستگاههای اجرایی ایران با استفاده از ارزیابی متوازن، مطالعات تجربی حسابداری مالی، آماده انتشار.
هومن، حیدرعلی (1393). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، چاپ 6، انتشارات سمت: تهران.
ب. انگلیسی
Adhikari P., Kuruppu C., Ouda, H. Grossi, G. & Ambalangodage, D. (2021). Unintended consequences inimplementing public sector accountingre forms in emergingeconomies: Evidencefrom Egypt, Nepand Sri Lankaal, 87(4) 870–887.
Aleksandrov, E. Bourmistrov, A. & Grossi, G. (2020). Performance budgeting as a creative distraction of accountability relations in one russian municipality, Journal of Accounting in Emerging Economies,10 (3), 399-424.
Alsharari, N.M. (2016). The diffusion of accounting innovations in the new public sectoras influenced by IMF reforms: Actor-Network theory. International Journal of Actor-Network Theory and Technological Innovation, 8 (4), 26-51.
Amirkhani, T. Aghaz, A. & Sheikh, A. (2019). An implementation model of performance-based budgeting: Evidence from the Iranian healthcare sector. International Journal of Productivity and Performance Management, 69(2), 382-404.
Banitalebi, B., Rahnamay Roodposhti, F., Nikomaram, H. & Talebnia, Gh. (2015). Clarifying the role of Actor Network Theory (ANT) for the Accounting of information system in Iran. Technological Advances of Engineering Sciences, 36(4), 2203-2213.
Caiden, E. & Caiden, J. (1998). Approaches and guidelines for monitoring, measuring and evaluating performance in public sector programs. Korean Review of Public Administration, 3(2), 7-42.
Cinquini, L. & Mitchell, F. (2005). Success in management accounting: lessonsfrom the activity-based costing/management experience. Journal of Accounting and Organizational Change, 1(1), 63–78.
Chin, W. W. (1988). The partial least Squares Approach to Structuralequation Modeling in G.A. Macrolides. (Ed.). Modern methods for businessresearch, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey.
Damanpour, F. & Schneider, M. (2006). phases of the adoption of innovation in organizations: Effects of environment, organization and top managers. British Journal of Management, 17 (3), 215–236.
Desouza Amaral, T. Arajode souza junior, A, Dasilva Bandeira, R. & Luizreis, D. (2020). Using the ABC costing system-activity-based costing to calculate costs in the public sector, International Journal for Innovation Education and Research, 8(7), 188-202.
De Vries H, Bekkers V and Tummers L (2016) Innovation in the public sector: A systematic review and future research agenda. Public Administration 94(1), 146–166.
Elder-Vass, D. (2019). Actor-Network Theory. SAGE Encyclopedia of Research Methods Press. Loughborough University. Retrieved from https: //dspace.lboro.ac.uk/2134/27615.
Erkutlu, V. H., Tanç, G., and Koçyiğit, C. (2017). The factors used to create performance-based budgeting: A research on Turkey, Accounting and Corporate Reporting - Today and Tomorrow, 297-313. Intechopen Publising.
Gosselin, M., and Journeault, M. (2022). The Implementation of Activity-Based Costing by a localgovernment: An Actor-Networktheory and Trial of Strength Perspective, 19 (1), 18-44.
Greiling, D. (2005). performance measurement in the public sector: The german experience, International Journal of Productivity and Performance Management, 54(7), 551-567.
Heckerman, D., Mamdani, A. & Wellman, M. P. (1995). Real-World applications of bayesian networks. Communications of the ACM, 38 (3), 24-26.
Hijal-Moghrabi, I. (2017). The current practice of performance-based budgeting in the largest U. S. cities: An innovation theory perspective. Journal of Public Performance and Management a Review, 40 (4), 652-675.
Ho, A. T. (2018). From performance budgeting to performance budget management: Theory and practice, Public Administration Review, 78(5), 748-758.
Hoek, P. V. D. M. (2005). From cash to accrual budgeting and accounting in the public sector: The dutch experience. Public Budgeting and Finance, 25(1), 32-45.
Hooze´e, S. & Hansen, S. (2018). A comparison of activity-based costing and time-driven activity-based costing. Journal of Management Accounting Research, 30(1), 143-167.
Hurt, R. L. (2008). Accounting Information System, Basic Concepts and Current Issues, McGrawHill: 3.
Jeacle, I. (2017). The popular pursuit of DIY: Exploring the role of calculative technologies in an actor network, Management Accounting Research, (35), 99-109.
Lasch, O. (2018). An actor-network perspective on business models. Journal of Long Range Planning. 52(3),406-426
Leithe, J. L. (1997). implementing performance measurement in government: illustrations and resources, Chicago, IL: Government Finance Officers Association.
Leth, M., Jakobsen, F. and Pallesen, T. (2017). Performance budgeting in practice: the case of danish hospital management, Public Organization Review, 17(2), 255-273.
Macnab, A. and Mitchell, F. (2014). Outcome budgeting in the public sector: Challenges and solutions. an exploratory empirical study, In World Congress of Accountants.
Martin, L. L. (2002). Budgeting for outcomes. In A. Khan & B. Hildreth (Eds.), Budget Theory in the Public Sector: 246–260.
Mauro, S. Cinquini, L. & Sinervo, L. (2018). Actors’ dynamics towards performance- based budgeting: A mix of change and stability? Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 31 (2), 158-177.
Melkers, J. E. & Willoughby, K. G. (2001). Budgeters' views of state performance-budgeting systems: Distinctions across branches. Public Administration Review, 61 (1), 54-64.
Meyer, J. P. & Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment, Human Resource Management Review, 1(1), 61-89.
Oconnell, B. & Delange, P. (2014). Understanding the application of actor- network theory in process of accounting change. Working Paper.
OECD. (2014). Budgeting practices and procedures in OECD countries. Paris: OECD Publishing.
Oyewo, B. (2021). Do innovation attributes reallydrive the diffusion of management aaccounting innovations? Examination of factors determining usage intensity of strategic management accounting, Journal of Applied Accounting Research, 22 (3), 507-538.
Pratolo, S., Sofyani, H. & Anwar, M. (2020). Performance-based budgeting implementation in higher education institutions: Determinants and Impact on Quality, Cogent Business & Management, 7, 1-22.
Redburn, F. S. Shea, R. J. & Buss, T. F. (2007). Performance management and budgeting: How governments can learn from experience, ME Sharpe, New York, NY.
Srivastava, A. Kumar, N. & Kumar, p. (2015). Bayesian analysis of working dapital management on corporate profitability: Evidence from India, Journal of Economic Studies, 44(4), 568-584.
Shick, A. (2007). Performance budgeting and accrual budgeting: Decision rules or analytic tools? OECD Gournal on Budjeting, 7(2), 109-138
Schick, A. (2014). The metamorphoses of performance budgeting. OECD Journal on Budgeting, 13, 4, 79.
Surianti, M. & Dalimunthe, A. R. (2017). The implementation of performance based budgeting in public sector (Indonesia Case: A Literature Review, International Journal of Developing and Emerging Economies, 5(2), 52-67.
Viapiana, F. (2020). A performance-based budget in the judiciary: Allocation of resource and performance variability in first instance courts. An analysis of three case studies, Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 31 (4), 1-30.
Umobong, A. A. & Bele-Egberi, A. (2019). Performance based compensation and firm value of commercial banks in Nigeria. Research Journal of Finance and Accounting, 10(10), 191-176.
Wang, X. (1999). Conditions to Implement Outcome-Oriented Performance Budgeting: Some Empirical Evidence, Journal of Public Budgeting, Accounting and Financial Management, 11(4), 533-552.
Wildavsky, A. (1964). Political implication of budgetary reform. Public Administration Review, 21(4) 183-190.
Worrell, J. Wask, M. & Johnston, A. (2013). Social network analysis in accounting information systems research, Journal of International Accounting Information Systems, 14 (2), 127-137.
Wu, W.W. (2010). Linking bayesian networks and pls path modeling for causalanalysis. Expert Systems with Applications, 37(1), 134-139.
Yamamoto, K. (1999). Accounting system reform in Japanese local governments. Financial Accountability & Management. 15(3), 291-307.
Yazdifar, H. Askarany, D. Wickramsinghe, D. Nasseri, A. & Alam, Md A. (2019). The diffusion of management accountinginnovations in Dependent (Subsidiary) organizationsand MNCs. The International Journal of Accounting, 54(1), 1-42.
Zemrani, A. (2019). Budgeting in The United States: From theory to practice using higher education. In: de Vries, M., Nemec, J., Špaček, D. (eds) Performance-Based Budgeting in the Public Sector. Governance and Public Management. Palgrave Macmillan, Cham.